Obsługa podatkowa jednostek sektora finansów publicznych

Przepisy dotyczące VAT różnią się w zależności od osoby czy organu oraz zakresu ich uprawnień i obowiązków. W przypadku JSFP, czyli jednostek sektora finansów publicznych, ta kwestia staje się jeszcze bardziej skomplikowana. Często zapisy są niezrozumiałe, a także na tyle często się zmieniają, że urzędnicy nawet nie zdają sobie sprawy, że realizowane do tej pory procedury są przedawnione i wymagają aktualizacji. Dlatego do usług naszej kancelarii należy obsługa podatkowa jednostek sektora finansów publicznych.

Świadczone usługi

Zależy nam, aby nasi klienci z jednostek sektora finansów publicznych zostali objęci kompleksową obsługą, w ramach której nie tylko przeprowadzamy działania w zakresie sporządzania dokumentów, ale również zapewniamy bieżące doradztwo podatkowe. Choć oferta jest dopasowywana do indywidualnych potrzeb i oczekiwań każdej jednostki sektora finansów publicznych, wśród uniwersalnego zakresu usług możemy wymienić:

• sporządzanie pism do US,
  • wsparcie w kalkulacji wartości zobowiązań podatkowych,
  • przeprowadzenie szkoleń zamkniętych oraz otwartych dopasowanych do oczekiwań JSFP,
  • weryfikowanie cząstkowego JPK,
  • konsultowanie najlepszych rozwiązań w zakresie dokumentacji oraz rozliczania,
  • rozwiewanie wszelkich wątpliwości dotyczącyc hwykładni i stosowania planowanych oraz wdrożonych przepisów prawa,
  • organizowanie audytów, pozwalających sprawdzić zgodność wykonywanych rozliczeń z przepisami,
  • doradzanie, co wchodzi w skład obowiązków JSFP w zakresie rozliczania, a co ich nie dotyczy,
  • wspieranie podczas kontroli podatkowej,
  • reprezentowanie przed sądami różnych instancji.

Dla kogo usługi?

Obsługa podatkowa realizowana przez kancelarię TAX-ES jest dedykowana w szczególności jednostkom sektora finansów publicznych, które pełnią rolę organu władzy będącego i zarazem niebędącego podatnikiem. Oznacza to, że przepisy muszą być interpretowane w bardzo specyficzny sposób, do czego niezbędne są nie tylko odpowiednie kwalifikacje, ale również duże doświadczenie. Jednocześnie wspomagamy również inne JSFP, którym zależy na skupieniu się na swoich obowiązkach, pozostawiają obsługę rozliczeniową specjalistom.